Skip to content ↓

Tworzenie zespołu bezpośrednio w MS Teams

W celu założenia zespołu otwórz aplikację MS Teams

Poniżej zostało przedstawione zakładanie zespołu dla:

Pracownicy

  1. W prawym górnym rogu kliknij przycisk "Dołącz do zespołu lub utwórz nowy".
  1. Następnie kliknij w "Utwórz zespół".
  1. Wybierz interesujący Cię zespół spośród czterech dostępnych.

Pracownicy mają możliwość założenia czterech rodzajów zespołów:

  • "Zajęcia" - nauczyciele są właścicielami zespołów klasowych, których członkami są uczniowie. Każdy zespół klasowy umożliwia tworzenie zadań i testów, rejestrowanie opinii uczniów oraz przydzielanie uczniom prywatnego obszaru na notatki w Notesie zajęć.
  • "Społeczność Zawodowa Nauczycieli (SZN)" - nauczyciele współpracują nad wspólnymi celami lub rozwojem zawodowym. Każdy zespół społeczności PLC umożliwia organizowanie materiałów, współpracę i uzyskiwanie dostępu do notesu programu OneNote wypełnionego szablonami typowych zadań społeczności PLC.
  • "Personel" - liderzy są właścicielami zespołów pracowników i dodają inne osoby jako członków. Każdy zespół pracowników umożliwia komunikowanie się, udostępnianie ważnych dokumentów i konfigurowanie notesu dla pracowników do śledzenia wspólnych celów administracyjnych.
  • "Inne" - nauczyciele lub uczniowie mogą tworzyć zespoły w celu współpracy nad dowolnym wspólnym celem, projektem lub działaniem.
  1. W kolejnym oknie wprowadź "Nazwę" zespołu - jest ona obowiązkowa. "Opis" jest opcjonalny dla każdego rodzaju zespołu. Szczególną uwagę zwróć na "Prywatność" (nie posiada jej zespół "Zajęcia"). Po ustaleniu szczegółów kliknij w prawym dolnym rogu przycisk "Dalej" - aktywuje on się po nadaniu nazwy zespołowi.
Uwaga

Dla zespołów "Społeczność Zawodowa Nauczycieli (SZN)", "Personel" oraz "Inne" udostępniono możliwość określenia prywatności zespołu. Ważne jest to, że ustawienie jej jest możliwe tylko i wyłącznie na etapie tworzenia zespołu, w dalszych etapach nie ma możliwości edycji.

Dostępne opcje:

  • Prywatny — tylko właściciele zespołu mogą dodawać członków,
  • Publiczny — wszyscy członkowie organizacji mogą dołączyć.
  1. Kolejnym krokiem jest dodawanie członków zespołu. Nie jest to obowiązkowy krok możesz go pominąć klikając w prawym dolnym rogu przycisk "Pomiń" i uzupełnić w każdej chwili po utworzeniu zespołu. Jeśli jednak chcesz wprowadzić osoby już teraz, to wyszukuj je po mailu, imieniu lub nazwisku. Następnie aktywuje się obok przycisk "Dodaj", zakończy on dodawanie osób i tworzenie grupy.
  1. Zakończyłeś etap tworzenia zespołu i zostałeś przekierowany do jego wnętrza.

Studenci

Studenci mają możliwość założenia jednego rodzaju zespołu.

  1. W prawym górnym rogu kliknij przycisk "Dołącz do zespołu lub utwórz nowy".
  1. Następnie kliknij w "Utwórz zespół".
  1. W kolejnym oknie wprowadź "Nazwę" zespołu - jest ona obowiązkowa. "Opis" jest opcjonalny dla każdego rodzaju zespołu. Szczególną uwagę zwróć na "Prywatność". Po ustaleniu szczegółów kliknij w prawym dolnym rogu przycisk "Dalej" - aktywuje on się po nadaniu nazwy zespołowi.
Uwaga

Udostępniono możliwość określenia prywatności zespołu. Ważne jest to, że ustawienie jej jest możliwe tylko i wyłącznie na etapie tworzenia zespołu, w dalszych etapach nie ma możliwości edycji.

Dostępne opcje:

  • Prywatny — tylko właściciele zespołu mogą dodawać członków,
  • Publiczny — wszyscy członkowie organizacji mogą dołączyć.
  1. Kolejnym krokiem jest dodawanie członków zespołu. Nie jest to obowiązkowy krok możesz go pominąć klikając w prawym dolnym rogu przycisk "Pomiń" i uzupełnić w każdej chwili po utworzeniu zespołu. Jeśli jednak chcesz wprowadzić osoby już teraz, to wyszukuj je po mailu, imieniu lub nazwisku. Następnie aktywuje się obok przycisk "Dodaj" zakończy on dodawanie osób i tworzenie grupy.
  1. Zakończyłeś etap tworzenia zespołu i zostałeś przekierowany do jego wnętrza.

Stopka