Skip to content ↓

Konfiguracja programu Outlook

Konfiguracja skrzynki pocztowej AGH w systemie Windows

Aby móc korzystać z Poczty AGH poprzez aplikację Outlook, w pierwszej kolejności należy ją skonfigurować.

  1. Uruchom aplikację Outlook na komputerze (jeśli nie masz aplikacji na komputerze, zainstaluj pakiet Microsoft 365 -- aplikacja Outlook jest jednym z programów pakietu. Szczegóły dotyczące instalacji pakietu Microsoft 365 znajdują się w instrukcji: Instalacja aplikacji Microsoft 365.) W pierwszym kroku wpisz swój adres e-mail w domenie @agh.edu.pl lub @student.agh.edu.pl, a następnie rozwiń łącze "Opcje zaawansowane" oraz zaznacz pole "Pozwól mi ręcznie skonfigurować moje konto" i naciśnij przycisk "Połącz".
  1. Wybierz "IMAP".
  1. Uzupełnij ustawienia zgodnie z poniższymi informacjami oraz kliknij "Dalej".
Poczta przychodząca
Serwer poczta.agh.edu.pl
Port 993
Metoda szyfrowania SSL/TLS
Wymagaj logowania przy użyciu bezpiecznego uwierzytelniania hasła TAK
Poczta wychodząca
Serwer poczta.agh.edu.pl
Port 465
Metoda szyfrowania SSL/TLS
Wymagaj logowania przy użyciu bezpiecznego uwierzytelniania hasła TAK
  1. Wpisz wygenerowane w Webmailu hasło do aplikacji (szczegóły: Instrukcja) i kliknij "Połącz".

Możesz już korzystać ze swojej skrzynki pocztowej AGH w aplikacji Outlook. Jeśli jednak konfiguracja się nie powiodła lub po zalogowaniu się według powyższej instrukcji nie widzisz wszystkich swoich wiadomości w skrzynce, skontaktuj się z Pomocą IT.

Konfiguracja skrzynki pocztowej AGH w systemie macOS

  1. Wpisz swój adres e-mail w domenie @agh.edu.pl lub @student.agh.edu.pl i naciśnij "Kontynuuj".
  1. Zostaniesz przekierowany na stronę logowania SSO AGH. Nie loguj się do niej! Zamknij okienko logowania do SSO  zalogowanie się do SSO AGH na tym etapie spowoduje błędne skonfigurowanie skrzynki pocztowej, przez co nie będzie ona działać prawidłowo.
  1. Naciśnij link "Nie używasz platformy Microsoft 365?".
  1. Odznacz suwak przy wierszu "Zsynchronizować z usługą firmy Microsoft w chmurze?", a następnie naciśnij ikonkę "IMAP".
  1. Wypełnij formularz swoimi danymi według przykładu podanego poniżej i naciśnij przycisk "Dodaj konto".
Uwaga

Jako hasło wpisz wygenerowane w Webmailu hasło do aplikacji (szczegóły: Instrukcja).

Adres e-mail Adres e-mail AGH
Nazwa użytkownika IMAP Adres e-mail AGH
Hasło IMAP Hasło do aplikacji (szczegóły: Instrukcja)
Serwer poczty przychodzącej IMAP poczta.agh.edu.pl
Port 993
Użyj protokółu SSL tak
Nazwa użytkownika SMTP Adres e-mail AGH
Hasło SMTP Hasło do aplikacji (szczegóły: Instrukcja)
Serwer poczty wychodzącej SMTP poczta.agh.edu.pl
Port 465
Użyj protokółu SSL tak
  1. Konto zostało skonfigurowane. Naciśnij przycisk "Personalizuj teraz", aby dostosować wygląd programu według uznania.

Możesz już korzystać ze swojej skrzynki pocztowej AGH w aplikacji Outlook. Jeśli jednak konfiguracja się nie powiodła lub po zalogowaniu się według powyższej instrukcji nie widzisz wszystkich swoich wiadomości w skrzynce, skontaktuj się z Pomocą IT.

Dostosowanie do preferencji użytkownika

Ustawienie podpisu pod wiadomością - wizytówka (sygnaturka)

W programie pocztowym Outlook można ustawić automatyczną wizytówkę - podpis pod każdą wiadomością.

  1. Naciśnij przycisk "Nowa wiadomość e-mail".
  1. Naciśnij ikonkę podpisów widoczną na pasku w górnej części okienka, a następnie wybierz opcję "Podpisy..." z rozwijanej listy.
  1. W panelu "Podpisy i papeterie" w domyślnie otwartej zakładce "Podpis e-mail" naciśnij przycisk "Nowy", aby dodać nowy podpis.
  1. Wpisz nazwę, którą chcesz nadać dla swojego podpisu -- będzie ona widoczna tylko dla Ciebie -- i potwierdź wybór przyciskiem "OK".
  1. W polu tekstowym wpisz treść, jaka chcesz aby znajdowała się w podpisie, a następnie zatwierdź podpis przyciskiem "Zapisz" oraz "OK" w dokładnie takiej kolejności.
Uwaga

Sygnaturkę najlepiej wypełnić takimi informacjami jak: imię, nazwisko, jednostka i dane kontaktowe.

  1. Podpis został zapisany i będzie on automatycznie dołączany do nowych wiadomości.

Wygląd interfejsu programu

  1. Z menu wybierz opcję "Plik" znajdującą się w lewym górnym rogu ekranu.
  1. W menu widocznym po lewej stronie ekranu kliknij przycisk "Opcje".
  1. Otworzy się panel "Opcje programu Office". Zakładka "Ogólne" jest domyślnie aktywna -- odszukaj w niej sekcję "Personalizowanie kopii Pakietu Microsoft Office", w której dostępne są opcje dostosowania tła oraz motywu. Wybierz interesujący Cię wygląd i potwierdź zmiany przyciskiem "OK".

Stopka