Aby skorzystać z usługi, urządzenie powinno być wyposażone w interfejs Ethernet z gniazdem RJ-45. Wymagana jest również rejestracja urządzenia przy pomocy formularza uruchamiającego się po podpięciu komputera do sieci. Szczegóły w instrukcji: Podłączenie komputera do sieci.
Sieciami przewodowymi zajmują się administratorzy CRI oraz Lokalni Administratorzy Sieci Informatycznych.
Użytkowników obowiązuje Regulamin USK (link dostępny wyłącznie z sieci AGH).
Wydział / Jednostka | Administratorzy |
---|---|
Biblioteka Główna | dr Mirosław Luśtyk |
Centrum Technologii Kosmicznych | Filip Tomczyk |
Wydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej | mgr inż. Wojciech Tylek mgr inż. Marek Sołek |
Wydział Energetyki i Paliw | Mateusz Śliwiński |
Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej | dr inż. Antoni Dydejczyk dr inż. Piotr Gronek |
Wydział Geodezji Górniczej i Inżynierii Środowiska | mgr inż. Wojciech Adamczyk mgr inż. Grzegorz Liana |
Wydział Geologii, Geofizyki i Ochrony Środowiska | Janusz Zajega |
Wydział Humanistyczny | mgr Piotr Kowalski |
Wydział Informatyki, Elektroniki i Telekomunikacji | mgr inż. Bogusław Juza |
Wydział Inżynierii Lądowej i Gospodarki Zasobami | lic. Piotr Stach |
Wydział Inżynierii Materiałowej i Ceramiki | dr inż. Leszek Kuczapski |
Wydział Inżynierii Mechanicznej i Robotyki | mgr inż. Jacek Kukiełka |
Wydział Inżynierii Metali i Informatyki Przemysłowej | mgr inż. Stanisław Węglarczyk |
Wydział Matematyki Stosowanej | mgr inż. Andrzej Janus |
Wydział Metali Nieżelaznych | Kamil Pycia |
Wydział Odlewnictwa | dr inż. Grzegorz Piwowarski |
Wydział Wiertnictwa, Nafty i Gazu | dr inż. Krzysztof Skrzypaszek |
Wydział Zarządzania | mgr inż. Marek Cierniak mgr inż. Adam Starzec |
W pierwszej kolejności sprawdź, czy podpięcie innego kabla sieciowego lub wpięcie urządzenia do innego gniazdka nie rozwiązuje problemu. Jeśli nie to należy zweryfikować, czy dostępu do sieci nie ma tylko pojedyncze gniazdko, czy może np. całe piętro. Opisane wcześniej awarie należy zgłaszać Pomocy IT.
Problemem jest najprawdopodobniej fakt, iż nie została ona dodana do sieci lokalnej. Aby przyłączyć do sieci drukarkę lub skaner, wyślij jej lokalizację (budynek, piętro, pokój) oraz adres fizyczny urządzenia tzw. MAC Address (w formacie XX:XX:XX:XX:XX:XX lub XX-XX-XX-XX-XX-XX) do LASI z prośbą o dodanie urządzenia do sieci.
Aby połączyć się bezpośrednio z komputerem na wydziale w taki sposób, aby możliwe było korzystanie z niego zdalnie należy wystosować odpowiednią prośbę do swojego Lokalnego Administratora.