Microsoft 365 (dawniej Office 365) - usługa zewnętrzna, do której licencje udostępnia CRI AGH. W skład pakietu Microsoft 365 wchodzą m.in.:
Usługa oferuje również możliwość bezpiecznego przechowywania, współdzielenia oraz udostępniania plików, co zdecydowanie ułatwia codzienną komunikację i współpracę.
Dostęp do pakietu Microsoft 365 jest możliwy dla użytkowników posiadających indywidualne konto pocztowe w domenie @agh.edu.pl lub @student.agh.edu.pl. Szczegóły na temat zakładania konta pocztowego są dostępne w instrukcji: Zakładanie konta pocztowego. Logowanie do usługi odbywa się przy użyciu danych logowania do Poczty AGH.
Korzystanie z usługi Microsoft 365 jest możliwe na dwa sposoby:
przez przeglądarkę (Logowanie do usługi Microsoft 365) – wymaga stałego połączenia z siecią Internet.
instalując aplikacje na urządzeniu (Instalacja aplikacji Microsoft 365) – umożliwia pracę w trybie offline (dostęp do sieci konieczny tylko do instalacji). Każdy użytkownik może zainstalować pakiet aplikacji na maksymalnie 5-ciu komputerach (PC i laptopy), dodatkowo na 5-ciu tabletach i 5-ciu smartfonach, niezależnie od systemu operacyjnego jaki obsługują.
Pracownicy muszą aktywować licencję Microsoft 365 w Panelu AGH, klikając odpowiednią opcję w zakładce „Microsoft”.
Szczegóły dostępne w instrukcji: Logowanie do usługi Microsoft 365.
Szczegóły dostępne w instrukcji: Instalacja aplikacji Microsoft 365.
W wersji na komputer dostępne są następujące aplikacje pakietu Microsoft 365: Word, Excel, PowerPoint, Outlook, OneNote, Teams, Publisher, Access oraz Skype.
Tak, pakiet Microsoft 365 może być zainstalowany na maksymalnie 5 komputerach/laptopach (PC lub Mac), 5 tabletach oraz 5 smartfonach.
Zaloguj się do Panelu AGH, a następnie sprawdź swój status w zakładce „Ty”. Jeśli status konta jest prawidłowy (pracownik, student lub doktorant), wykonaj następujące kroki:
Jeśli po wykonaniu powyższych kroków logowanie do Microsoft 365 wciąż się nie powiodło, skontaktuj się z Pomocą IT.
Wyczyść cache przeglądarki oraz tzw. pliki Cookies (ciasteczka) i spróbuj zalogować się ponownie. Jeśli komunikat wciąż się pojawia, skontaktuj się z Pomocą IT.
Tak, emeryci AGH nadal mogą korzystać z pakietu Microsoft 365, ale wyłącznie w wersji webowej (online). Szczegóły na temat korzystania z pakietu Microsoft 365 w przeglądarce dostępne są w instrukcji: Logowanie do usługi Microsoft 365.
Nie, z pakietu Microsoft 365 można też korzystać w trybie online poprzez przeglądarkę internetową. Szczegóły dostępne w instrukcji: Logowanie do usługi Microsoft 365.
Tak, praca z pakietem Microsoft 365 w trybie offline (bez połączenia z siecią Internet) jest możliwa, lecz wyłącznie po wcześniejszym zainstalowaniu aplikacji na komputerze. Szczegóły dostępne w instrukcji: Instalacja aplikacji Microsoft 365.
Uwaga: Wyjątkiem jest aplikacja MS Teams, która potrzebuje stałego dostępu do sieci, aby mogła zachować pełną funkcjonalność.
W takim przypadku należy wykonać kilka kroków diagnostycznych:
Jeśli po wykonaniu powyższych kroków problem w dalszym ciągu występuje, zastosuj się do instrukcji: Resetowanie stanu aktywacji aplikacji Microsoft 365 Apps dla przedsiębiorstw.