Skip to content ↓

Microsoft 365

Opis usługi

Microsoft 365 (dawniej Office 365) - usługa zewnętrzna, do której licencje udostępnia CRI AGH. W skład pakietu Microsoft 365 wchodzą m.in.:

  • aplikacje biurowe (Word, Excel, Power Point, Access),
  • miejsce w chmurze (OneDrive) na przechowywanie i udostępnianie plików,
  • klient pocztowy (MS Outlook
  • aplikacje do pracy grupowej (MS TeamsKalendarzWhiteboardForms, Planner).

Usługa oferuje również możliwość bezpiecznego przechowywania, współdzielenia oraz udostępniania plików, co zdecydowanie ułatwia codzienną komunikację i współpracę. 

Dla kogo

pracownicy, doktoranci oraz studenci

Adres usługi

office.com

Wsparcie usługi

CWI - Pomoc IT

Usługi powiązane

Poczta AGH, Panel AGH, SSO AGH

Sposób korzystania

Dostęp do pakietu Microsoft 365 jest możliwy dla użytkowników posiadających indywidualne konto pocztowe w domenie @agh.edu.pl lub @student.agh.edu.pl. Szczegóły na temat zakładania konta pocztowego są dostępne w instrukcji: Zakładanie konta pocztowego. Logowanie do usługi odbywa się przy użyciu danych logowania do Poczty AGH.

Korzystanie z usługi Microsoft 365 jest możliwe na dwa sposoby:  

  • przez przeglądarkę (Logowanie do usługi Microsoft 365) – wymaga stałego połączenia z siecią Internet. 

  • instalując aplikacje na urządzeniu (Instalacja aplikacji Microsoft 365) – umożliwia pracę w trybie offline (dostęp do sieci konieczny tylko do instalacji). Każdy użytkownik może zainstalować pakiet aplikacji na maksymalnie 5-ciu komputerach (PC i laptopy), dodatkowo na 5-ciu tabletach i 5-ciu smartfonach, niezależnie od systemu operacyjnego jaki obsługują. 

Uwaga

Pracownicy muszą aktywować licencję Microsoft 365 w Panelu AGH, klikając odpowiednią opcję w zakładce „Microsoft”. 

Instrukcje

Podstawowe

Grupy i zespoły

Kalendarze

MS Outlook - klient pocztowy

OneDrive

Częste pytania (FAQ)

Szczegóły dostępne w instrukcji: Logowanie do usługi Microsoft 365.

Szczegóły dostępne w instrukcji: Instalacja aplikacji Microsoft 365.

W wersji na komputer dostępne są następujące aplikacje pakietu Microsoft 365: Word, Excel, PowerPoint, Outlook, OneNote, Teams, Publisher, Access oraz Skype.

Tak, pakiet Microsoft 365 może być zainstalowany na maksymalnie 5 komputerach/laptopach (PC lub Mac), 5 tabletach oraz 5 smartfonach.

Zaloguj się do Panelu AGH, a następnie sprawdź swój status w zakładce „Ty”. Jeśli status konta jest prawidłowy (pracownik, student lub doktorant), wykonaj następujące kroki:

  • Wyczyść cache przeglądarki i ciasteczka (pliki Cookies).
  • Sprawdź, czy nie masz włączonego przycisku „CapsLock”.
  • Sprawdź, czy masz prawidłowy układ klawiatury – naciskając „z” lub „y” na ekranie pojawia się litera, która została wciśnięta.
  • Uruchom ponownie komputer i spróbuj ponownie się zalogować.

Jeśli po wykonaniu powyższych kroków logowanie do Microsoft 365 wciąż się nie powiodło, skontaktuj się z Pomocą IT.

Wyczyść cache przeglądarki oraz tzw. pliki Cookies (ciasteczka) i spróbuj zalogować się ponownie. Jeśli komunikat wciąż się pojawia, skontaktuj się z Pomocą IT.

Tak, emeryci AGH nadal mogą korzystać z pakietu Microsoft 365, ale wyłącznie w wersji webowej (online). Szczegóły na temat korzystania z pakietu Microsoft 365 w przeglądarce dostępne są w instrukcji: Logowanie do usługi Microsoft 365.

Nie, z pakietu Microsoft 365 można też korzystać w trybie online poprzez przeglądarkę internetową. Szczegóły dostępne w instrukcji: Logowanie do usługi Microsoft 365.

Tak, praca z pakietem Microsoft 365 w trybie offline (bez połączenia z siecią Internet) jest możliwa, lecz wyłącznie po wcześniejszym zainstalowaniu aplikacji na komputerze. Szczegóły dostępne w instrukcji: Instalacja aplikacji Microsoft 365.

Uwaga: Wyjątkiem jest aplikacja MS Teams, która potrzebuje stałego dostępu do sieci, aby mogła zachować pełną funkcjonalność. 

W takim przypadku należy wykonać kilka kroków diagnostycznych:

  • TYLKO PRACOWNIK: Upewnij się, że aktywowałeś licencję Microsoft 365 w Panelu AGH w zakładce "Microsoft".
  • Upewnij się, że jesteś zalogowany w aplikacji swoim kontem w domenie @agh.edu.pl lub @student.agh.edu.pl.
  • Wyloguj się z aplikacji Microsoft 365 i zaloguj ponownie.
  • Odinstaluj pakiet Microsoft 365 z komputera i zainstaluj ponownie stosując się do instrukcji.
  • Zaloguj się na stronie portal.office.com/account/, a następnie otwórz zakładkę "Subskrypcje" znajdującą się w menu po lewej stronie ekranu i upewnij się, że widnieje w niej licencja o nazwie "Office 365 A3 for faculty". Jeśli nazwa licencji jest inna, skontaktuj się z Pomocą IT.

Jeśli po wykonaniu powyższych kroków problem w dalszym ciągu występuje, zastosuj się do instrukcji: Resetowanie stanu aktywacji aplikacji Microsoft 365 Apps dla przedsiębiorstw.

Stopka